Godmorgon.

Hoppas ni har sovit gott!? Det har jag fått gjort :)

Snart ska jag ha morgonsamling, sen ska jag ut och gå, duscha, äta lunch,
besöka gyn och försöka hitta en jacka.

För höga krav!

Nu förstår jag varför jag ofta slår på mig själv, känner mig ilsken och skadar mig själv, nu förstår jag varför mina förhållanden tar slut. Jag har på tok för höga krav på både mig och min partner. Den här texten fick jag av min teraput;


"Rersoner med BPD ( Borderline Personality Disorder )
 tycks ha en mycket orealistisk syn på världen
och på vad personer med goda färdigheter kan uppnå.
De tror att om de bara ber om saker på rätt sätt eller
har tillräckliga goda färdigheter, så kan de få precis det de vill eller behöver.
Det står inte klart för dem att människor ofta inte får de vill ha eller behöver.
Därför skyller de nästan alltid på sig själva när de inte lyckas,
och det leder till ilska och frustation.
Tron på att man alltid kan få det som man vill gör att de inte kan
se behoven att utveckla sin förmåga att stå ut när det är svårt,
men utan sådana färdigheter leder frustation ofta till ilska."


Tror ni att min teraput försöker säga mig något?


Kommentarer
Postat av: simone

Svårt att ta in mig det där, eller ja.. det är så fruktansvärt olika för alla med Borderline.



Min vän, tror jag är Manodepressiv, sjukt svårt. För han är fullt frisk, enligt honom. Men nej, han behöver vård - typ nu!

2009-09-15 @ 10:27:16
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: simone

Sv: min vän, han behöver vård alltså..

2009-09-15 @ 19:34:38
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0